Skip to content

Daily Mail wrong on Knox

October 5, 2011
by

A UK paper’s website carried an incorrect headline and story shortly after the verdict in the Amanda Knox appeal was announced. Check out Poynter’s collection of screen shots showing how different news outlets played the verdict. We want to see more depth in your team reports, but this should give you some ideas.

Advertisements
2 Comments leave one →
  1. Laureen Esposito permalink
    October 19, 2011 8:22 pm

    This just shows that some news places don’t seek the truth but just put thier own spin on the things they write

  2. Adrienne David permalink
    October 26, 2011 5:27 pm

    Throughout this entire article, the reporter keeps mentioning someone’s blog and I personally think that a blog is not a relable source for a reporter to get their information for his or her article. A blog is for personal use and shouldn’t be put in an article of this importance. Reporters need to distinguish the difference between what people believe to be a fact. It seems to be that some of this information is incorrect and I feel like someone can’t report something and then take it back. That’s what teenagers do with rumors in high school; it isn’t something that should happen as a professional journalist.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: